EM-feberen raser også i Dagrofas butikker
At der er EM-slutrunde i herrefodbold er formentlig gået de færrestes næser forbi.
Danmark har i skrivende stund spillet sig i en gunstig position i forhold til at avancere til knockout-kampene ved slutrunden - og populariteten omkring det danske fodboldlandshold mærker man også til i dagligvarehandlen.
Læs også: Coop forventer tocifret millionvækst under gigantisk sportssommer
Det skriver Dagrofa-koncernen i et opslag på LinkedIn.
Således solgte Dagrofas over 525 butikker "næsten dobbelt så mange pølser" i den weekend, hvor Danmark åbnede EM-slutrunden mod Slovenien - sammenlignet med weekenden før.
Og billedet gentog sig i forbindelse med sidste uges gruppekamp mod England.
- Også her har vi næsten fordoblet salget af pølser onsdag og torsdag i forhold til salget på de samme ugedage i ugen før. Og vi sælger i forvejen mange tusind pakker pølser hver dag, så der er virkelig tale om vækst, udtaler kommunikationsdirektør Morten Vestberg.
Mens pølsesalget altså blev næsten fordoblet i forbindelse med de to første danske gruppekampe, steg salget af øl "med omtrent 25 procent i de samme perioder", skriver Dagrofa i opslaget.
Dertil forsikrer Morten Vestberg, at "vi vil sørge for, at butikkerne er fyldt op med de varer, der skal til".